Кремль знайшов новий спосіб розповсюдження пропагандистських відеороликів про своє вторгнення до України. Для цього використовуються різні цифрові хитрощі, що дозволяють обходити обмеження, накладені урядами та технологічними компаніями.

Це виявила американська розвідувальна фірма Nisos, яка відстежує дезінформацію та інші кіберзагрози, повідомляє Associated Press.

За словами аналітиків Nisos, пов'язані з російськими державними ЗМІ акаунти опублікували десятки відео 18 мовами, не залишивши контрольних ознак, які б дозволили виявити джерело. Ролики просувають кремлівські теорії змови та звинувачують Україну в жертвах цивільного населення. Також вони розповідають, що жителі окупованих територій України вітали російських військових.

Англомовні версії відео розповсюджуються на Twitter та на платформах, популярних серед американських консерваторів, включаючи Gab та Truth Social. Остання була створена компанією Trump Media & Technology Group (TMTG), власником якої є колишній президент США Дональд Трамп.

"Геніальність цього підходу полягає в тому, що відео можна скачати безпосередньо з Telegram, і це стирає сліди, за якими намагаються слідувати дослідники, – сказала Associated Press старша аналітика Nisos Патриція Бейлі. – Вони креативні та адаптивні. І вони аналізують свою аудиторію".

З початком російського вторгнення на територію України Європейський Союз ухвалив рішення про заборону на своїй території російських пропагандистських ЗМІ Russia Tuday та Sputnik – як наслідок, їхній контент вилучили з таких платформ, як YouTube від Google та Facebook та Instagram від Meta. Це серйозно підірвало здатність Росії поширювати пропаганду.

Відразу після цього у Кремлі почали шукати способи оминути нові правила. Було створено нові сайти для розміщення відео, що розвінчують твердження про війну. Частину роботи взяли він російські дипломати.

Аналітики Nisos виявили, що пропагандистські відео без ідентифікуючих знаків публікували в Telegram, а звідти їх завантажували та повторно публікували на таких платформах, як Twitter, не вказуючи, що відео створено російськими державними ЗМІ. Сотні облікових записів, які пізніше опублікували або повторно розмістили відео, дослідники Nisos пов'язали з російськими військовими, посольствами чи державними ЗМІ. Більшість цих облікових записів використовують підроблені фото профілю або публікують такий контент, який видає їхню неавтентичність.

Наприклад, обліковий запис у Твіттері, яким нібито керує жінка, яка проживає в Японії і надмірно для звичайної японки цікавиться російською пропагандою. Замість публікацій на різні теми, такі як розваги, їжа, подорожі або сім'я, користувач профілю публікує тільки російські пропагандистські відео і не тільки японською, а й фарсі, польською, іспанською та російською мовами.

За словами Патриції Бейлі, ця мережа є «лише однією частиною головоломки, яка є досить великою». Дослідники дійшли висновку, що ця операція є найбільшою у своєму роді в Росії з початку війни.

"Мережа продемонструвала загальну схему націлювання на Європу за допомогою антиукраїнських наративів та висловлювань підтримки російських інтересів", - йдеться у звіті Лабораторії цифрових криміналістичних досліджень Atlantic Council, який допоміг ідентифікувати мережу, відключену Meta.

Джерело: DT.UA

Популярні новини зараз

У військ РФ в Україні додасться проблем через зиму, – експерт

Єврорада додала порушення санкцій до списку кримінальних злочинів

Німеччина передала Україні новий пакет військової допомоги: у Берліні повідомили подробиці

Став боржником ПриватБанку під час зняття коштів у банкоматі: у банку відповіли на відгук клієнта

Показати ще