Нова українська ідентичність

Іван Кармін, для "Хвилі"

Юрій Луценко, який нещодавно звільнився відомо звідки, оголосив, що буде працювати над проектом Третьої Української Республіки. Це, звісно, висока мета. Омину наразі тему порядкового номерування українських республік (маю сумнів, що історично справедливо рахувати їх дві) і зауважу декілька слів про складову цього Проекту Юрія Луценка №2, яка має назву — формування української ідентичності (модерної української ідентичності).

Яку ідентичність для українців запропонує Юрій Луценко та сотоварищи?
Я на даний час гадки не маю.
Але думаю, що скоріш всього українська ідентичність за планом Юрія Луценка повинна бути якось пов’язана з вишиванками (див.фото зверху)
Однак я вважаю, що експлуатувати тему вишиванок вже годі — її треба поставити на заслужене місце у етнографічний музей. Тому що вишиванки не зроблять наше життя ні на йоту кращим. Вони не відремонтують нам дороги, не підвищать зарплатню, не зроблять наші продукти якіснішими і не зроблять з нас людей першого сорту.

Яку українську ідентичність пропоную Я?

Передовсім, ідентичність — це абстракція (так само як і нація). У практичному розумінні, ідентичність — це те, хто ми і як ми живемо.

Хто ми? Ми люди — не гірші і не кращі за інших. Є в нас і покидьки і порядочні люди. Є дебіли, є і генії. Нам треба поважати себе і розуміти свої сили та реальну обстановку в світі.

Як ми маємо жити?
1. Україна — майданчик для найбільш високих технологій. Ідентичність «українець» тісно пов’язана з найновітнішими досягненнями в сфері комп’ютерних, промислових, освітніх, харчових технологій.
Бути «українцем» — значить мати приналежність до суспільства, яке на найвищий п’єдестал поставило Прогрес та науку.
+ Ні релігії!
+ Ні ручному тупому труду!
+ Повна комп’ютеризація відносин громадянина і держави (електронна сплата податків, електронні вибори, вживити чіпи в кожного; дорогу всьому, що звільняє час людини для творчості)
+ Перебудувати всі погані дороги в Україні. Що, в нас погані дороги, бо сніжні зими? Тоді нам треба поїти повчитись у японців, як вони примудрились мати дороги з підігрівом, без ям навіть у північній частині островів, де зими навіть більш сніжні, ніж в Україні. Гроші в Україні, як показує досвід Євро, є.
+ Економія та контроль ресурсів.
+ Пропагування мистецтва.

2. Україна — країна, яка навіки поклялась у вірності таким базовим принципам.
2.1. Права громадянина вищі за права держави.
Держава — це не совєцька каральна машина, не інструмент виконання примх імператорів та царів. Держава — це всього-навсього форма забезпечення комфортного співіснування громадян. Держава — це третейський суд між громадянами, а також форма розподілу суспільного продукту поміж сірими та непрацездатними. Держава не повинна указувати, утискати, нав’язувати громадянину що йому робити, де йому працювати та як жити.
Законодавство повинно відображати реальний стан речей, а не бути примірником існуючих «в усіх цивілізованих країнах практик». Реальне законодавство дозволить реально вимагати його виконання у громадян України. Законодавство — це не батіг правосуддя, а закріплення форм людської діяльності, прийнятої в суспільстві. Якщо всі українці бажають отримувати хабарі — хай це буде закріплене у законодавстві. Нічого страшного тут немає. Треба вивчити приклади Південної Кореї, Сингапуру та КНР. А ось коли одним можна, і іншим зась — от тут виникає напруга і гірке почуття несправедливості.
2.2. Не може бути утисків, обговорень чи сумніві у тому, що всі люди народжені, щоби бути вільними, незалежно від національної, статевої, сексуальної, релігійної орієнтації. Раз і назавжди має бути закріплено: ніякої дискрімінації.
2.3. Приватна власність недоторкана. Це відповідає віковічним прагненням українського народу. Приватна власність. У віршах Шевченка є багато натяків на те, що саме власність є найбільшої мрією українських селян, а ніяка там не незалежність.

Ось які речі повинні на мою думку становити ідентичність людини, яка вважає себе «українцем». Декотрі з них залежать від самої людини, а деякі від зовнішніх факторів. Але саме така ідентичність дозволить нам бути гордими, що ми «українці».

 




5 комментариев

  1. «Передовсім, ідентичність — це абстракція (так само як і нація)»
    Не знаю вік автора, але це типове «совєцьке» визначення. Всі нації рано чи пізно проходять самоідентифікацію. Суспільно-політичні відносини не можуть визначати національну ідентичність людини…
    Цікава і важлива духовна тема ідентичності зведена автором до примітивного матеріаоьного існування. Дуже шкода!

  2. yury_108 пишет:

    Почав Карін з того, що луценкова вишиванка йому очі коле. Начебто у тій вишиванці нічого поганого й нема… Ну, може лиш сам Луценко… Але краще тій вишиванці бути в етнографічнім музеї. Для кого краще? От цього питання автор не хотів би чути.
    А про що автор хотів би поговорити, так це про ідентичність. На думку автора це абстракція, як і нація. То нащо обсмоктувати різні абстракції? Е, мабуть у автора є інтерес.
    Автор зредукував ідентичність до «це те, хто ми і як ми живемо.» Живемо ми по різному, але здебільшого — погано. Але автору то не цікаво, бо обстоює він лібералізм. То ж у першім пункті намальовані Нью-Васюки, а-ля Остап Бендер. Все там є, і високі технології, і свобода атеїзму, і комп’ютеризація з чіпізацією, і хороші дороги, щоб на «антилопах Гну» добре було їздити, економіка тут буде економною, як заповідав Леонід Ілліч, а мистецтво — декадентським, бо яке ж іще… Забув автор тільки перейменувати Україну у Старі Васюки.
    Другий пункт — просто гімн лібералізму в дусі Айн Ренд. Поперше, знизити роль держави нижче плінтусу, бо навіть в сучасному вигляді вона життя не дає лібералам. Давання хабарів повинне бути закріплене законодавчо, (наша порада — в Конституції). Ніяких статевих чи сексуальних обмежень! На практиці це означає в’язницю за пропаганду гетеросексуальної сім’ї. Ну і звісно, свободу приватної власності.
    Не втримався автор від коментаря творчості Т.Шевченка: «У віршах Шевченка є багато натяків на те, що саме власність є найбільшої мрією українських селян, а ніяка там не незалежність.» А хто ж тоді писав: «…кайдани порвіте і вражою злою кров’ю волю окропіте!»?
    Ну і завжди в лібералів якось «за кадром» опиняється той факт, що наче всі ми за свободу, приватну власність і правову державу, але за 20 з лишнім років так нічого з цього і не зреалізоване. Винні в тому на думку лібералів звісно ж українці.
    Так, українці винні, але не в тому, що не дали лібералам збудувати для них рай. Рай для лібералів частково вже збудований, але не повністю, бо в Україні не вистачає місця ще для одного раю — компрадорського. Саме компрадори і не дають розлитися лібералам по Україні. Точніше, в кожному «хижаку» уже сидить «чужий», якщо користуватися термінами голівудської фантастики. В Україні кожний ліберал автоматично є і компрадором, а кожний компрадор є і лібералом. Бо наш капіталізм практично ввесь паразитичний. Працює в банках, страхових і торгово-посередницьких компаніях. Виробництвом, будівництвом, транспортом і сільським господарством наш капітал зайнятий мало, і то в основному на низьких переділах і в експорті сировини та продукції первинної переробки.
    Мантри лібералів можна слухати ще 20 років, але не варто. Поки не окропимо волю злою кров’ю лібералів і компрадорів, краще не буде. «Азійські тигри» все починали з сильної держави, якої так не люблять ліберали. А потім нація міццю держави душила компрадорів і стимулювала національного виробника. Ось такий рецепт сингапурського, корейського та всіх інших чудес.
    P.S. Був такий енкаведист Карін-Даниленко. Серед його «подвигів» і організація ліквідаційного Львівського собору УГКЦ в 1946 році. Чи це не його онук статтю написав?

  3. «Наразі» потрібно не ідентичність формувати, навіть не економіку поднімати (вже нема що), а рятуватись. До того ж формувати українську ідентичність без релігії вважаю неможливим.

    • yury_108 пишет:

      А я навпаки, вважаю, що з релігією національну ідентичність не збудуєш. І можу це довести.
      В УПА були і греко-католики в Галичині, і православні на Волині. І ніяк релігія їм не перешкоджала бити німців, поляків і росіян. Скажу більше, ідентичність і не треба формувати, бо з підліткового віку, коли не раніш, дитина вже знає, українець (українка) вона чи ні.
      А щодо релігії, в нас три православні церкви (УПЦ-КП, УПЦ-МП, УАПЦ), одна — греко-католицька і ще одна — дієцезія римо-католиків. Про різних сектантів, що окупували всі Будинки культури і не згадую. Що з цим вінегретом робити?

  4. Иван Кармин, а по идеям кажется карган, коган, кан, кац. Утопический подход. Кто обеспечит реальность? Кто из «чиновничьей братвы» реально, без пиара поможет человеку? Назовите хотя-бы одного «депутата-властителя» или «судью-следователя-налоговика-чиновника-мента-…», хоть кого-нибудь у кого реальная власть или реальная возможность распоряжаться финансами?
    Предлагаю названым создать в любом (отдельном населенном пункте, пусть это будут «Нью-Васюки», только реальные), «Реальне законодавство для реальных людей» .